Szalone 3 tygodnie na dalekim kontynencie

szalone 3 tygodnie na dalekim kontynencie

Odkąd pamiętam Stany Zjednoczone były naszym wymarzonym kierunkiem. Podchodziliśmy do tego wyjazdu bardziej jak do realizacji największego marzenia. W pewnym momencie dzięki naszemu uporowi, umiejętności rozplanowywania wydatków i oszczędzaniu stało się rzeczywistością

Plan wyjazdu był dość intensywny, a ilość dni ograniczona. Udało się nam wygospodarować 21 dni urlopu. Byliśmy tak podekscytowani podróżą, że chcieliśmy zobaczyć jak najwięcej. Skupiliśmy się na Wschodniej oraz Północnej części Stanów Zjednoczonych zahaczając o duże Kanadyjskie miasta położone blisko granicy z USA. Wszystkie hotele zarezerwowaliśmy przed wyjazdem z Polski. Aby nie stracić dobrego i taniego noclegu musieliśmy dziennie wyrobić się w określonym czasie i w założonej odległości. Z tego względu nie wszystkie miejsca udało nam się zwiedzić w taki sposób jak byśmy tego chcieli. Nie mniej jednak nawet po kilku godzinach przebywania w danym miejscu można poczuć jego klimat oraz zauroczyć się na tyle aby chcieć wrócić tam w przyszłości.

Czasem słyszę komentarze, że jak można zwiedzić miasto w tak krótkim czasie…

Sposób w który podróżujemy jest dostosowany do naszych potrzeb. Dla przykładu w zakresie naszych zainteresowań muzea stanowią bardzo niewielki procent. Zdecydowanie bardziej wolimy długie spacery ulicami miast, miejsca z dala od głównych atrakcji turystycznych (tam gdzie jedzą i spędzają czas lokalsi) oraz naturę. Jedynie co może nas ograniczać to czas więc z reguły zaczynamy od miejsc które chcemy najbardziej zobaczyć.

Każdy od wyjazdu oczekuje czegoś innego. Jednej osobie wystarczy kilka godzin w danym miejscu natomiast druga będzie chciała spędzić więcej czasu aby poczuć się jak „u siebie”. Z pewnością  każdy z nas ma do tego własne podejście.

Poniżej podrzucam przewodniki z których korzystaliśmy aby przygotować ten wyjazd (było to ponad 4 lata temu więc weźcie to pod uwagę):

1. USA część wschodnia zielony przewodnik, seria Michelin
  2. Nowy Jork StepbyStep, John Gattuso
  3. Nowy Jork Przewodnik Celownik, Marta Kustek, Danuta Świątek
  4. Miami i Florida Keys, Miller Mark, National Geographic

Bardzo dużo przydatnych informacji można znaleźć w internecie więc nie opierajcie się tylko na przewodnikach.

Zachęcam do śledzenia mojego bloga ponieważ w kolejnych wpisach poznacie naszą podróż po WSCHODNIM WYBRZEŻU USA. Również podzielę się z wami wskazówkami które mogą być pomocne podczas przygotowań do takiego tripu 🐼

Podziel się z innymi
Maria
Dowiecie się o mnie więcej czytając tego bloga :)