Północna część jeziora Garda

Arco Italy

Zakładając, że mamy 6 dni nad jeziorem stwierdziliśmy, że podzielimy wyjazd na 2 miejsca noclegowe. Nie było zbyt wiele czasu na wytypowanie najciekawszych miast nad jeziorem Garda więc postanowiliśmy wybrać jedno na północy a drugie na południu jeziora. Tym sposobem zatrzymaliśmy się w Arco, które położone jest w północnej części Włoch. Miasto otoczone pięknymi szczytami, a z gór płynie rzeka Sarca która wpływa do jeziora Garda. Region ten słynie z ponad tysiącem dróg wspinaczkowych.

Arco okazało się niesamowicie klimatyczne oraz położone bardzo niedaleko jeziora Garda. Można tam dojechać asfaltową ścieżką rowerową wzdłuż rzeki przy okazji podziwiając piękne widoki dookoła. Tak też zrobiliśmy i wynajęliśmy rowery. Do jeziora mieliśmy około 12 km. Tego dnia w sumie przejechaliśmy około 30 km. Dystans może wydawać się duży szczególnie dla osób które nie uprawiają kolarstwa na codzień oraz korzystają z rowerów miejskich 🐼

Biorąc pod uwagę klimat, jakość ścieżki rowerowej, ilość ciekawych miejsc przy których można się zatrzymać mogę stwierdzić, że była to bardzo przyjemna wycieczka rowerowa.

W miasteczku przy jeziorze czekałam na nas miła niespodzianka. Kupując wodę w lokalnym supermarkecie  zauważyliśmy ponad standardową ilość lokalsów w piekarni która znajdowała się  w tym samym budynku co sklep. Długo nie myśląc postanowiliśmy skorzystać z tej okazji i również spróbować tych wypieków. Jak się chwilę później okazało był to kolejny strzał w 10. Oczywiście poszliśmy w pizzę, która była inna niż do tej pory jadaliśmy. Podlinkuje wam to miejsce tutaj.

Pokażę wam kilka zdjęć z tej części jeziora Garda:

Gdzie spaliśmy:

• W hotelu Hoody Active & Happiness który jak się okazało został otwarty kilka miesięcy wcześniej. Hotel jest otoczony górami, a pokoje mają piękny widok oraz minimalistyczny klimat. Czyli to co lubimy najbardziej. Do ścisłego centrum Arco jest ok 5 min spacerkiem. Hotel oferuje swoim gościom wynajęcie roweru w cenie 5 euro za dzień. Wielkim plusem tego miejsca jest taras na dachu z jacuzzi, sauną oraz leżakami. Po intensywnym dniu można przyjemnie odpocząć.

Gdzie zjeść:

• Pizzeria Ristorante Pace to bardzo przyjemna restauracja z przepysznym jedzeniem!  Była to rekomendacja osoby mieszkającej w Arco. Skusiłam się tam na risotto natomiast Michał wybrał pizze z tuńczykiem i cebulą. Wszystko było wyśmienite więc nie mogło obejść się bez deseru 🐼  Musiałam spróbować tiramisu i oczywiście było obłędne!

Zapraszam do komentowania i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami na temat mojego wpisu, a może masz jakieś pytania lub własne odczucia odnośnie Jeziora Garda? Pisz śmiało!

P.S. Jeśli nie wiesz jakim cudem znaleźliśmy się we Włoszech to zapraszam do pierwszego wpisu!

Podziel się z innymi
Maria
Dowiecie się o mnie więcej czytając tego bloga :)