Na południu jeziora Garda

lake garda

Po 3 dniach w Arco ruszyliśmy wzdłuż jeziora do miejscowości położonej po przeciwnej stronie jeziora czyli Desenzano del Garda. Po drodze mijaliśmy niesamowicie urokliwe miasteczka położone wzdłuż jeziora. Tak jak do tej pory bywało w tej podróży, nocleg znaleźliśmy na dzień przed zameldowaniem. Tym razem był to pokój w klimatycznej willi z basenem położonej na obrzeżach miasta. W tym obiekcie mieliśmy darmowe rowery więc następnego dnia wybraliśmy się na wycieczkę rowerową.

W drodze do…

Tym razem udaliśmy się do Sirmione oddalone ok 9 km od naszego noclegu. Przemieszczanie się rowerem to sama przyjemność dlatego też postanowiliśmy w ten sposób dojechać do celu naszej wycieczki. Z naszej lokalizacji droga najpierw prowadziła wzdłuż winnic i starych pięknych domów o klasycznej włoskiej architekturze. Powoli wraz ze zbliżaniem się do miasta zmieniała się w tą bardziej miejską aż po ścieżkę prowadzącą wzdłuż jeziora którą dojechaliśmy na półwysep. Centrum Sirmione to połączenie zamku na Wawelu z krystalicznie czystą wodą oraz butikami, sklepami, hotelami, cukierniami i lodziarniami. Coś pięknego i zdecydowanie wartego uwagi. Kilkugodzinny spacer po półwyspie i odpoczynek przy pięknej plaży Jamaica Beach to świetne rozwiązanie. Po wygrzewaniu się na słońcu wsiedliśmy na rowery i delektowaliśmy się przyjemnym powiewem wiatru.

Wieczorny spacer

Wieczorem udaliśmy się spacerem do centrum miasta Desenzano del Garda gdzie zjedliśmy przepyszną obiadokolacje w Ristorante Pizzeria Garda (recenzja poniżej). Spacer był dość długi, bo ok 9 km natomiast zazwyczaj wakacje spędzamy bardzo aktywnie.

To był piękny dzień zobaczcie sami:

Werona

Kolejnego dnia z rana udaliśmy się do Werony która jest oddalona ok 40 km od miasta w którym nocowaliśmy. Jest to piękne miasto przyciągające do siebie głównie historią Romea i Juli oraz słynnego balkonu! Werona potrafi również zaskoczyć cudną i różnorodną architekturą która jest czystą poezją dla oczu. Piękna klasyczna zabudowa, domy z okiennicami, wąskie i urokliwe uliczki oraz unoszący się zapach pizzy czego chcieć więcej… Miasto od strony turystycznej jest bardzo przemyślane, szerokie dwu-trzypasmowe ulice prowadzące  do parkingów wielopoziomowych w samym centrum. My zatrzymalismy się na parkingu Arena Verona. Na pewno jest to miasto warte zobaczenia.

Sami oceńcie:

Gdzie spaliśmy:

• Marylinda, Desenzano del Garda. Jeżeli ktoś szuka spokojnego miejsca w którym można wypocząć to polecam. Do jeziora jest ok 15 min spacerem więc aż przyjemnie się przejść lub wsiąść na rower i przejechać w ok 5 min. Dodatkowym plusem jest właściciel który tworzy super atmosferę i robi pyszną kawę. Typowy Włoch z filmów, czaruś o miłej aparycji ze świetnym poczuciem humoru.

Gdzie zjeść:

• Mordimi Panineria – bardzo smaczne panini w rozsądnej cenie. Wybrałam opcję z tuńczykiem natomiast Michał z szynką. W kanapkach były dodatkowo warzywa oraz mozzarella. Obie były bardzo smaczne więc warto spróbować. Polecam szczególnie  w opcji na wynos ponieważ tuż obok nad jeziorem jest plaża przy której można usiąść i zjeść pyszną kanapkę z pięknym widokiem.
  • Ristorante Pizzeria Garda – przepiękna restauracja z widokiem na jezioro Garda. Nigdy nie jadłam aż tak pysznego makaronu tagliatelle z pesto ze świetnie przyrządzonymi krewetkami! Michał wybrał tagliatelle  carbonara która również była bardzo dobra. Po wszystkim biorąc pod uwagę jakość głównego dania  musiałam skusić się jeszcze na cannoli! W naszej ocenie jest dość drogo natomiast miejsce nie jest bardzo „nadęte” więc było warto.
  • Corte Fenilazzo/ Agrigelateria sull’Aia to miejsce gdzie na pewno zjecie bardzo dobrą pizzę. Niestety podczas naszej wizyty obsługa była nie przyjemna natomiast do samego jedzenia nie mam żadnych zastrzeżeń. Dlatego właśnie w takich sytuacjach lepiej wziąć pizze na wynos.

Zapraszam do komentowania oraz śledzenia bloga, bo już niedługo pojawi się podsumowanie ze spontanicznej podróży do Włoch 🐼

Podziel się z innymi
Dowiecie się o mnie więcej czytając tego bloga :)